بهترین مکان های بکر گردشگری ایران
نوشته شده توسط : triptravel

در کشور عزیزمان ایران مکان های بکر و ناشناخته ی زیادی وجود دارد که بسیاری از هموطنانمان از آن ها اطلاعی ندارند و میزان بازدید از آن ها بسیار کمتر از باقی مکان های گردشگری است. با وجود گسترش شبکه های اجتماعی و انتشار عکس هایی از این مکان های بکر، گاهی باورمان نمی شود که  این جاذبه های زیبا در کشور خودمان هستند. برای اینکه با بهترین مکان های بکر گردشگری ایران آشنا شوید با ما در این مقاله همراه باشید.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

دریاچه ی عروس حلیمه جان / رودبار

 

در مسیر جاده ی رشت به قزوین در نزدیکی شهر رودبار روستایی به نام حلیمه جان وجود دارد. این روستا از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار است و دریاچه ی عروس در آنجا قرار دارد. دریاچه ی عروس حلیمه جان به دلیل طبیعت بکر اطراف آن دارای زیبایی های خاص خود است. یکی از مواردی که باعث مجذوب شدن گردشگران به آن می شود دو رنگ بودن این دریاچه است. صبح ها جلبک ها روی سطح آب را می پوشانند و  ظهر با وزش باد جلبک ها در گوشه ای جمع شده و باعث دو رنگ دیده شدن این دریاچه می شود. بهترین زمان برای سر زدن به این روستا و مشاهده مناطق دیدنی آن، تابستان و بهار است. این روستا در ارتفاعات قرار دارد و تابستان ها نیز دارای هوای خنک است.  فصل های پاییز و زمستان نیز برای مشاهده زیبایی این روستا بسیار مناسب هستند اما به دلیل گل آلود بودن مسیر های اطراف این دریاچه، امکان کمپ زدن در آنجا وجود ندارد اما می توان عکس های زیبایی از طبیعت اطراف گرفت.

 

آبشار شلماش / سردشت

 

در پانزده کیلومتری شهر سردشت در استان آذربایجان غربی به آبشار شلماش می رسیم که در کنار دره ای سبز رنگ قرارگرفته است. ترکیب رودخانه، آبشار، کوه و جنگل تصویری بسیار دیدنی را پیش رویمان قرار می دهد وهمه ی این ها انگیزه ای می شود که در سفر به شهر سردشت، یک روز را هم که شده در کنار این آبشار زیبا بگذرانیم. این آبشار در دره ای واقع شده که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی است. شلماش آبشاری سه طبقه است که درست پشت سر هم قرار گرفته اند و ارتفاع آنها با یکدیگر متفاوت است. آب های خروشان آبشار یکی پس از دیگری روی آبشار های بعدی می ریزند. آبشار اول نزدیک پارکینگ است ولی برای دیدن دو آبشار بعدی باید مسافت نسبتا زیادی را پایین بروید و وارد دره ای عمیق شوید. ساخت پله و حصار، بالا و پایین رفتن از دره را راحت تر و کم خطر تر کرده است. همچنین این پله ها طوری درست شده اند که شما میتوانید آبشارها را از نزدیک ترین فاصله ی ممکن ببینید اما بهتر است از تکیه دادن به آن ها خودداری کنید. آبشار شلماش از شاخه های رودخانه ی ذاب کوچک به شمار می رود و پر آب ترین حالت این آبشار را درفصل بهار مشاهده می کنید. هوای این منطقه در اوایل بهار  هنوز سرد است ولی از اواخر بهار تا اوایل پاییز وقت مناسبی برای سفر به این منطقه خواهد بود.

 

 

عصار خانه شاهی / اصفهان

 

اصفهان جزو شهر هایی است که اکثر مردم ایران به آن سفر کرده اند و طبیعتا از اکثر مکان ها و جاذبه های گردشگری این شهر زیبا دیدن کرده اند ولی در لایه های پنهان این شهر جاذبه هایی وجود دارد که حتی بعضی از خود اصفهانی ها نیز از آن ها خبر ندارند. در گذشته به کسی که از دانه های روغنی، روغن می گرفته عصار و به این شغل عصاری می گفتند و این کار یکی از مشاغل مهم آن زمان بوده است. همچنین به مکان هایی که عصاره ی مواد روغنی را در آن می گرفتند عصار خانه می گفتند. عصارخانه نوعی کارخانه قدیم روغن گیری است که از روغن های آن برای تأمین روشنایی شهر نیز استفاده می شده است. قدمت عصارخانه شاهی  به دوران صفویه، یعنی چهار صد سال پیش برمیگردد و هنوز هم پابرجاست. در ایام قدیم زیرساخت آن هزار و هشتصد متر بوده که امروزه به سیصد و هشتاد متر کاهش یافته است. بخش مرکزی عصارخانه در یک طبقه با ارتفاع حدود صد و یازده متر است و سه فضای گنبدی شکل با مقطع کجاوه در آن ایجاد شده است. سقف ها به سبک طاق و چشمه است و نورگیر های سقف، روشنایی عصار خانه را تأمین می کنند. سقف ها به خاطر خنک نگه داشتن محل برای نگهداری روغن موجود در عصار خانه گنبدی شکل بوده اند. دیوارها و سقف ها خشتی اند و  بدون کاربندی، قاب سازی، تزئینات و پنجره ساخته شده اند. فضای اصلی دارای پنج قسمت است که شامل پیشخوان، بارانداز، شترخوان و گرمخانه میشود و از این محل ها به منظور پاک کردن و بو دادن دانه های روغنی استفاده میشده است. این عصار خانه امروزه به موزه تبدیل شده و در میدان نقش جهان شهر اصفهان قرار دارد که در سال 2017 به عنوان برترین موزه کوچک کشور نشان جهانی ایکوم را دریافت نمود. پیشنهاد می کنیم که این جاذبه ی زیبای اصفهان را از دست ندید.

 

مسجد جامع مکی / زاهدان

 

مسجد جامع مکی خودش به تنهایی یکی از جاذبه های بسیار جالب و دیدنی استان سیستان و بلوچستان است. این مسجد زیبا، بزرگ و با اصالت در شهر زاهدان واقع شده و برای اهل سنت است. مولانا عبدالعزیز ملازاده این مسجد زیبا و با شکوه را در سال 1353 با زیر بنای 600 متر مربع و دو مناره با ارتفاع 37 متر تأسیس کرد که با گذشت زمان در چند مرحله توسعه یافت و امروزه زیر بنای آن به سی هزار متر رسیده است. طراحی بنای مسجد و معماری داخلی آن کاری از هنرمندان ایرانی است. جالب است بدانید که مردم بومی به صورت داوطلبانه و بدون دریافت دستمزد در ساخت این بنا همکاری کرده اند و همه ی هزینه های ساخت و نگهداری این مسجد با شکوه و زیبا به وسیله ی کمک های مردمی تأمین شده است. به محض ورود به این مسجد، شخصی به عنوان راهنما شما را با تاریخچه و گوشه کنار مسجد از صحن ورود تا پشت بام آشنا می نماید. در انتها نیز با نوشیدنی محلی دودپتی (تشکیل شده از شیر و چای) به طرز شایسته ای از شما پذیرایی میشود.

 

کاروانسرای تی تی / سیاهکل

 

از زمانی که تی تی خانوم، عمه ی یکی از شاهان صفوی، تصمیم گرفت کاروانسرای زیبا ای را به نام خود بنا کند، بنیان یکی از قدیمی ترین بناهای سیاهکل گذاشته شد. بنایی سنگی و آجری که تاریخ ساخت آن به دوران صفویه بر می گردد و اگر گذرتان به آن بیفتد می توانید ساختمانی از سنگ رودخانه ای، آجر، ملات، گچ و ساروج را ببینید که ورود شما را به یک حیاط مرکزی، یک گذرگاه هشتی و دو ایوان کوتاه خوشامد می گویند. با این حال تا همین چند سال پیش مردم محلی بنای کاروانسرا را به طویله تبدیل کرده بودند و از حیاط آن به عنوان باغچه استفاده میکردند تا زمانی که پای میراث فرهنگی به ماجرا باز شد و این بنا را با شماره 1784 در فهرست آثار ملی ثبت کرد. از ویژگی های معماری بنای کاروانسرای تی تی در سیاکل می توان به این مورد اشاره کرد که این بنا از مدل کاروانسراهای برون شهری است که معماری آن براساس دارا بودن 2 ایوان انجام شده است. هنگامی که وارد فضای این کاروانسرا می شوید خواهید دید که ورودی بنای این کاروانسرا در ضلع شمالی آن قرار گرفته است. کاروانسرای تی تی امروزه به عنوان یکی از جاذبه های اصلی استان گیلان محسوب می شود.

 

کویر قوم تپه (تنها کویر آذربایجان) / تبریز

 

اگر تصور می کنید که تپه های شنی کویر فقط در استان های مرکزی و جنوبی ایران وجود دارند باید بدانید که اشتباه میکنید. در آذربایجان و نزدیک شهر صوفیان تبریز تپه های شنی مرتفعی به اسم قوم تپه وجود دارند که در زبان آذری به معنی تپه شنی اند. برای  بازدید از این پدیده، باید از تبریز به سمت صوفیان رفته و تقریبا پنج کیلومتر مانده به صوفیان ، تابلوی روستای قوم تپه را خواهید دید. این کویر زیبا بعد از روستا و نزدیک کارخانه ی مصالح ساختمانی صوفیان است. وسعت این منطقه نزدیک به شش کیلومتر مربع است که طی هزاران سال به وجود آمده است. بهترین زمان بازدید از این کویر زیبا فصل های بهار و تابستان است.

 

 

بهترین مکان های بکر گردشگری ایران





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: